Thursday 9 December 2021

CONTOH SAHABAT SEJATI

  
Inilah sahabat sejati saya. Apabila mereka mendengar atau terbaca perkara tak baik mengenai saya, mereka sanggup bangun subuh memandu jauh dari Kelantan ke Kuala Kangsar atau ke Kuala Lumpur semata-mata untuk berjumpa saya dan pulang pada hari yang sama.
Mereka bertanya terus kepada saya minta penjelasan cerita mengenai saya. Mereka tidak menggosipkan sahabat. Mereka pasti tak akan bertanya orang lain dulu dengan ayat bermula "ehhh betul ke Pak Din....bla bla bla... macamana ya Pak Din boleh.... Bila bla bla....
Selepasnya kami solat bersama. Rumusan hanya dibuat selepas itu. Saya pasti redha dan pasrah kalau selepasnya juga saya dihukum oleh sahabat seperti ini.
Inilah contoh sahabat sejati. 
 
FB Nordin Kardi 
10 Dis 2021 

No comments:

Post a Comment